نظرسنجی یوگاو (YouGov) نشان داد: 41 درصد از افراد بالای ۱۸ سال امریکایی معتقدند تصمیم امریکا در جنگ با افغانستان اشتباه بوده است 
نظرسنجی یوگاو (YouGov) نشان داد: 41 درصد از افراد بالای ۱۸ سال امریکایی معتقدند تصمیم امریکا در جنگ با افغانستان اشتباه بوده است 
دوشنبه, 01 شهریور,1400

شرکت تحقیقاتی و نظرسنجی یوگاو (YouGov) نظرسنجی در اواخر تیرماه با جامعه آماری افراد بالای 18 سال آمریکایی و اندازه نمونه 1500 نفر اجرا کرده است. 

یافته‌های نظرسنجی نشان داد، 12 درصد پاسخگویان با نحوه مواجهه و برخورد جو بایدن با افغانستان کاملا موافق و 22 درصد تاحدی موافق هستند و آن را تایید می‌کنند. در مقابل 12 درصد تا حدی مخالف و 24 درصد کاملا مخالف هستند و نحوه مواجهه بایدن با افغانستان را تایید نمی‌کنند. 30 درصد نظری نداشتند و به این سوال پاسخ ندادند. 

41 درصد از پاسخگویان معتقدند، امریکا با ارسال سربازان به افغانستان و جنگ، اشتباه کرده است. در مقابل 26 درصد چنین دیدگاهی ندارند و معتقدند ارسال سربازان و جنگ در افغانستان تصمیم درستی بوده است. 33 درصد گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند. نتایج به تفکیک گروه‌های سیاسی نشان می‌دهد، 45 درصد از کسانی که خود را دموکرات می‌دانند معتقدند جنگ افغانستان اشتباه بوده است. این عدد برای افراد جمهوری‌خواه 35 درصد و کسانی که به لحاظ سیاسی خود را مستقل می‌دانند 44 درصد گزارش شده است. 

دیگر یافته‌های نظرسنجی نشان می‌دهد، فقط ۱۲ درصد از پاسخگویان معتقدند امریکا در جنگ افغانستان برنده است و 41 درصد معتقدند امریکا در این جنگ بازنده است. 13 درصد دموکرات‌ها امریکا را برنده و پیروز جنگ می‌دانند. این عدد برای جمهوری‌خواهان 16 درصد و افراد مستقل 10 درصد است. 

جو بایدن پایان عملیات نظامی در افغانستان را پس از ۲۰ سال، 30 اوت 2021 اعلام کرده است. 57 درصد از پاسخگویان با این تصمیم موافق هستند. در مقابل 21 درصد با این تصمیم مخالف هستند. 22 درصد به این سوال پاسخ ندادند. 72 درصد از افرادی که خود را دموکرات می‌دانند با این تصمیم موافق هستند. این رقم برای افراد جمهوری‌خواه 43 درصد و برای افراد مستقل 58 درصد است. 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir